مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21545 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

چگونه از عشق و علاقه به يك دختر رهايي يابم
نيازهاي عاطفي و غرايز ديگر در ايام جواني، آدمي را به سوي «دوست داشتن و عشق ورزيدن» سوق مي دهد كه البته اين يك امر طبيعي و غريزي است و كمتر مي توان راهي براي گريز از آن پيدا كرد. آنچه در اين مقوله اهميت دارد، كنترل عقلايي بر احساسات و پرهيز از مخاطراتي است كه ممكن است فرد را به گرفتاري هاي مختلف روحي و جسمي دچار سازد. «دوست داشتن و عشق ورزيدن» حق شماست، ولي اگر اين حق از مسير معيّن، مشخص و صحيح استيفا نشود، ممكن است عوارض نامطلوبي را براي انسان ايجاد كند؛ همان گونه كه شما به قسمتي از آن گرفتار شده ايد. در حال حاضر براي رهايي از اين مشكل، چند راه وجود دارد: 1- رسماً از دختر مورد نظر براي ازدواج خواستگاري كنيد؛ يعني، با خانواده خود صحبت كرده و به خواستگاري ايشان اقدام كنيد و از چيزي هراس نداشته باشيد. اگر جواب مثبت شنيديد كه با توكل به خدا چند مدتي ايشان را به صورت نامزد به عقد خود درآوريد و بعد از رفع مشكلات و كمبودها، به خانه خود بياوريد. البته در اين زمينه عجول نباشيد و تحقيقات لازم را انجام دهيد. 2- اگر پاسخ طرف منفي بود و يا اين كه شرايط شما براي چنين اقدامي مناسب نبود، در اين صورت تصميم جدي بگيريد كه او را فراموش كنيد و قاطعانه به تحصيل خود ادامه دهيد. براي اين كه بتوانيد برخورد فائق آييد: اولاً، مطمئن باشيد كه در صورت اراده حتمي و قطعي، خواهيد توانست او را فراموش كنيد و حتماً موارد بهتر و مناسب تري در آينده، براي ازدواج خواهيد يافت. ثانياً، رابطه و پيوند خود را با خداوند - كه مظهر همه زيبايي ها و كمال ها است - محكم كنيد. بدانيد كه همه زيبايي ها از اوست و تمامي موجودات، مظهر و شعاعي از جمال و جلال اويند. پس عشق ورزي به او، عشق حقيقي است و بقيه عشق ها و محبت ها همه فاني و گذرا هستند. ثالثاً، سعي كنيد با مطالعه، ورزش و اشتغالات ديگر، مجالي براي فكر كردن به موضوعي كه براي شما فايده اي ندارد، باقي نگذاريد. رابعاً، بدانيد اين شوق ها گذرا است و با اندك بهانه اي از بين مي رود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.